torsdag, januari 30, 2014

30. EN GREJ JAG ÄR HIMLA BRA PÅ

Jag tänkte först att jag skulle kunna skriva om något av mina intressen, sy, sticka, virka eller nåt sånt, men jag vet inte om jag är himla bra på det, kanske på sticka/virka i sådana fall. Så det fick bli detta:

Jag tycker att jag är himla bra på att lyssna på andra människor och försöka sätta mig in i deras situation. 

Tänker främst i jobbet där min största uppgift går ut på det som skolkurator, att lyssna, försöka sätta mig in och hitta nya perspektiv på situationen. 

Det skulle såklart inte alla i min närmsta närhet hålla med om, tänker på R, då man ju privat i sitt egna hem släpper fri alla sina känslor och då kan dem hamna all-over-the-place, ibland på R. Ibland blir det då så att jag upplever att min känsla är viktigare än R's, ibland alltså.