torsdag, januari 30, 2014

29. HEPP! DAGENS MIDDAGSTIPS.

Allt för många dagar går det till på precis samma sätt hemma hos oss som hemma hos Mirijam

Jag: Vad ska vi äta i dag?
R: Jag vet inte, vad tycker du?
Jag: Jag vet inte. Vad är du sugen på?

Alternativt så här:

R: Vad ska vi äta i dag?
Jag: Jag vet inte, vad tycker du?
R: Jag vet inte. Vad är du sugen på?


Så denna bloggrubrik skapar lite lätt ångest. Jag skulle vilja skriva att det bästa middagstipset är att gå ut och äta, men det tycker jag egentligen inte, utan det är min otroligt lata sida som lyser igenom. 

Så, ett middagstips? 

*tänker* 

Mat, vad ska vi äta till mat? 

*funderar* 

Mat alltså, VAD FAN?

Sitter på allvar och kliar mig i pannan för att komma på något. 

Äh, laga något med kokosmjölk, valfria grönsaker och grön eller röd currypasta. Servera med ris. Bästa som finns.