tisdag, januari 21, 2014

21. EN GREJ SOM FÅR MIG ATT VILJA VRÅLA HIGH FIVE! I VARDAGEN

Om jag skulle berätta om tillfällen när det faktiskt sker att jag "high five-ar" i vardagen så är det oftast med min sambo, när vi kommit på något smart ihop eller lyckats genomföra något på ett bra sätt. 

Tillfällen som får mig att vilja vråla "high five!", men när jag inte gör det utan liksom känner att det kanske inte uppfattas som helt professionellt, är med elever. När jag har samtal och vi tillsammans lyckas komma fram till nya tankegångar som eleven uttrycker att hen blir hjälpt av. Att hen beskriver en sak och jag berättar mina tankar och eleven ser fundersam ut och jag frågar: "har du tänkt så förut?" och hen med funderingen i ansiktet svarar "nääe". Då. Då vill jag fucking high-five:a med MIG SJÄLV!