måndag, januari 20, 2014

20. OM JAG BLEV TVINGAD (UNDER PISTOLHOT) ATT SPELA HUVUDROLLEN I EN FILM...

Den tanken har jag tänkt så otroligt många gånger, att jag skulle vilja leva i en film, men när det väl kommer till kritan och pistolmynningen är allt jag har framför ögonen då av alla stunder i livet ska det vara så jäv-la svårt att komma på!

Jonny Depp's Mad Hatter i Alice i Underlandet (2010) ligger ju högt upp på listan, även hon dansande lillasystern, Olive, i Little Miss Sunshine och Jean Grey i X-men (2000), X-men 2 (2003) och X-men: The Last Stand (2006) är med i slutstriden.

Men Mad Hatter går bort för att han är just mad, Olive för att hennes familj är crazy och Jean av den enkla anledningen att hon är EVIL. Sen är det ju just dem sakerna som skulle göra det kul att spela just dessa roller.

MEN!

Om jag under pistolhot blev tvingad att spela huvudrollen i någon film så blir det:



Amelie i Amelie från Montmartre. Hon är romantisk, drömmare och helt och håller underbar. Vem skulle inte vilja vara Amelie för bara en dag?