tisdag, januari 14, 2014

14. OM JAG BLEV TVINGAD (UNDER PISTOLHOT) ATT BYTA LIV MED NÅGON I EN TV-SERIE...

...så skulle jag byta med Brian Kinney i amerikansk/kanadensiska serien Queer as Folk (2000-2005).

Varför? För att han är något helt annat än vad jag är, man, homosexuell, rik, vill inte ha ett fast förhållande utan ligga runt, älskar (min tolkning) att använda sig av sitt attraktiva utseende för att utöva makt.

Skulle jag byta liv med någon överhuvudtaget så skulle det ju vara spännande att testa att vara något långt bort från vad jag själv identifierar mig som. Det skulle vara spännande att testa hur det skulle vara att inte bära sina känslor utanpå, att inte bry sig om andra människors känslor, att vara en person som är lite intimidating.

Jag tänkte också på Mark Sloan från Greys Anatomy, men sen kom jag på att han ju dör, känns ju inte superpepp att byta liv med honom, då kan ju den som pistolhotar lika gärna göra slag i saken.