tisdag, februari 04, 2014

DAGENS HÄLSOTIPS

Helgen har spenderats i soffan tittandes på säkert uppemot 15 (kan ta i lite i underkant) avsnitt av One Tree Hill och pysslande med bröllopsinbjudningarna.

För det första, ej sett OTH förut, och är totalt hooked på Lucas *suck* och tänk att jag har typ 7 (!) säsonger kvar!

För det andra, när man bara sitter alternativt ligger i soffan i typ två dygn och lever i Tree Hill och inte i verkligheten så blir man (läs: jag) lite lätt störd och nedstämd. Då till hälsotipset!

I söndagskväll kände jag mig sugen på att springa, men eftersom jag är bekväm och lite rädd för att springa ute när det är is, så tog jag beslutet att springa fram och tillbaka i lägenheten det snabbaste jag kunde. Med en fnissade sambo i soffan.

Efter denna härliga fysiska aktivitet var jag genast på mycket bättre humör!

Så igår efter lunch på jobbet så sprang jag intensivt på stället inne på personaltoan och försökte mig även på höga knän (lite svårt pga trångt), hjälpte också!

Tipset är med andra ord: fulspring fram och tillbaka i ditt hem (funkar även utan fnissade sambo) eller spring på stället på toan på jobbet när du börjar bli sömnig efter lunch!
Välkommen endorfiner, serotonin och dopamin!